CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

01 August 2012

Kena dera ~~masak kepala sembilang~~

Sensitif sungguh tajuk..kemain kena dera lagi...hahahaha..tp memang betul pun kena dera sebab paksaan.

Semalam hubby tanya boleh tak tolong masak asam pedas ikan sembilang utk berbuka petang nanti.
Aku pun ok je la. Nanti balik umah takyah fenin kepala nk masak apa utk dia.

Sampai je umah, tengok hubby tgh mengemas umah alihkan  tv dan sofa. Aku pun terus mandi &solat.

Dah selesai semua, masuk ke dapur nak mula masak. Nampak kat singki "eh amende yg besar sgt ni" ckp dlm ati je la. Skali aku bukak plastik terus menjerit "aaaabbbggg besarnya kepala ikan ni" tercampak ikan tu dlm singki.

Laki aku bantai gelak. "apsal abg gi beli kepala ikan sembilang ni besar sangat?eee geli la"

"Takde apa la yang, masak je macam biasa"

Errr masalahnya 1st time aku masak ikan ni. Biasa tgk dah masak dan kecik je ok la. Ni bapak punya besar..

  Besarkan..bagi aku yg mmg tak makan dan geli memang nampak besar sgt

 Tengok tang bibir dia lagi la aku geli..hahahaaa
Laki aku ckp "ok la tu bibir mcm justin bieber"

Banyak kali proses nak membasuh ikan ni terbantut. Geli sangat la nak pegangnya..bila nak pegang je nampak misai dia terus lari kedepan..

Masuk balik ke dapur terbalikkan ikan tu guna sudu nampak lak bibir dia camtu bertambah geli dibuatnya.

Paksa jugak hubby basuhkan ikan ni bersih2. Kalau tak tolong tak mau masak...ceeehhh main ugut2 lak kan..siapa suruh dia kenakan aku.huhuhu

Memang cabaran betul la. Bila nak masuk dlm periuk lagi satu hal. Camne pulak aku nak pegang ni. Geli punya pasal aku pegang tang misai dia. Tu pun banyak kali jatuh sebab berat sgt.

Bila dah berjaya masak, ikan tu dah tukar rupa dah kecut skit baru la aku tak geli sangat nak tengok. 

 
Taraa dah siap pun asam pedas ikan sembilang..rupanya mmg tak cantik tapi rasanya perrgghhh sedap..hahahaaa..aku ambik kuah je. Dhia punya la suka sampai 3kali tambah nasi.

Pasni kalau soh masak lagi ikan sembilang ni tak tu la camne. Hubby ckp "takpe la belajar pelan2, nnti sama mcm mak boleh masak tp tak makan"
posted from Bloggeroid

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...