CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

17 July 2013

perempuan tak reti pasal kereta

pagi-pagi dah buat aku cuak..
semalam elok lalu depan UPM tengok kt meter ada signal benda alah ni.
tapi aku confuse pulak selalu mmg gambar ni ada ke?? padahal baru 2ari tak drive terus tak reti bawak kereta..over sungguh!
 
sambil drive asyik la jeling kat menatang ni..dlm ati berdoa supaya selamat aku sampai kt ofis.
iolls ni jenis pompuan reti bawak kereta dan isi minyak je...eh lupa isi angin tayar pun reti jugak tp jarang² sangat buat. selalu pun hubby jugak yg buat.

minyak tinggal 2bar pun aku dah mengelabah cuak, ini kan pulak keluar benda pelik² ni.

dah la umah ke ofis jauh, hubby kerja lain jalan. klu tetiba kereta tersadai tepi jalan minyak habis ke rosak ke siapa nak tolong aku. aku memang jenis tak percaya org yg tak kenal. macam² fikir tu yg manjang la cuak je..kehkehkeh..

aku memula ingat tu signal battery. sampai ofis terus mati enjin pastu start balik. elok je boleh start. eh ni bukan tanda battery ni.

pagi² orang kt ofis pun suam² kuku je. yg lelaki langsung tak nampak batang idung. aku tanya jugak la kat akak² ni. diaorg pun sama macam aku mana le tau.

buat la keje mcm biasa..dah lupa dah pasal signal tu. pukul 10 tengah belek² telefon baru teringat balik..terus whatsapp hubby, dia tak reply la pulak..call tak angkat. aku call ofis, rupanya dia ada meeting..aduss bila aku memerlukan, dia lak gi meeting.

whatsapp kaklong, dia cakap minyak hitam. yg adik aku lagi la ngeng dia cakap tu tanda haus sebab puasa, buka nanti ok la tu..

aku tanpa PAP ofis ni dia pun haram tak tau..adeehh!! pastu aku gi tunjuk kat "mamat sentap" dia cakap tu tanda check enjin sbb kereta dia pernah kena camtu.

12.30 dah mintak keluar awal. mula² gi bengkel presint 16 sebelah petronas tu dia cakap memang kena gi perodua. terus la gi perodua presint diplomatik. kecik sangat perodua kt sana. aku tunjuk la gambar kt mamat perodua tu "kereta saya keluar benda ni" sambil senyum nk gelak dia ckp "ooo tu kena check enjin tu, cik bawak kereta ke? deerrr mesti la aku bawak kereta.

tapi sekarang tgh lunch hour, pukul 2 baru dia soh aku datang balik..dah tu  kalau walk in mmg lambat sbb ramai orang.

balik ofis solat, siapkan kerja pukul 2.30pm terus balik umah gi perodua balakong.
bos pun suruh gi perodua kt umah je sbb belum tentu nanti dia repair cepat.

nasib hubby kerja malam, tp kesian dia la tak dapat rehat dah kena teman aku gi perodua. mula² aku nak gi sendiri je sebab alah dekat je dgn umah, tapi dia tak bagi pulak.

balik rumah tukar baju terus zaas gi perodua. hubby bawak motor takut kang lama pulak diaorg repair sampai ke esok pagi senang la boleh merempit je. 

rupanya hos enjin tu dah reput berlubang katanya, so diaorg tampal je dulu dengan tape..sebab boleh diselamatkan lagi. tapi kalau terjadi lagi memang 
kena tukar satu set. diaorg tampal tu free je.. 

dapat la aku belajar benda baru pasal kereta..huhuhuhu

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...