CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

09 October 2010

Pizza Hut ke Dominos??

Semalam walid Dhia keje ptg, arini lak kena keje pagi..Mula2 mr.hubby nk lik umah sat nk tgk anak dara dan juga mak dara dia nih lar..tp mr.hubby penat sgt so kul 11pm dia call bgtau xbalik ar, sbb pagi2 sok kena ada kt opis ntah ada apa majlis ntah kt Titiwangsa tuh..nk wat cmne kan dah kerja.."BERKHIDMAT UNTUK NEGARA" aku kena ar redha..walaupun xsuka sebenarnye sbb mr.hubby nih keja shift..time shift ptg paling xbest langsung. Masa mula2 kawen susah gak nk suaikan diri dgn mr.hubby yg keje shift, ms tu paling takot klu mr.hubby keje ptg or malam. ye ar da ar tu 1st time kena tinggal sorang2 di umh sndri dgn baru pindah kt citu. Macam2 jadi sebenarnye kt umh lama sblm pindah umh skng nih..umh skng ni nasib ada guard tu yg xtakot sgt, tp kena beringat gak ar..time xde anak dulu mr.hubby pun kesian nk tinggalkn isteri kesayangan dia ni sorang2 kt umh..boring wooo...dulu slalu ckp "kalau kte da ada anak nnti, abg nk keje je pun xpe ayg xkisah sbb da ada teman main kt umh" tp bila da ada anak lain lak jadinye..nk gak mr.hubby ada sama hehehe..tmbahan pulak Dhia mmg rapat dgn walid dia..

Dhia ni kalau lama xjumpa walid dia even baru 1ari dia da gelisah dah, tido mlm pun xlena punya ar msti merengek je..mlm tadi nasib xmerengek..sbbnye pagi jumaat tu walid da ckp dgn dia "walid mgkin xlik mlm ni nnti kte jumpa sok petang ek.." kalau da ckp siang2 xlik ke xjumpa ke xpe insyaallah dia paham, yg jd xpaham tu klu xbgtau dia msti ar dia dok cari punya..

6.30am Dhia da bangun dah..klu time ari skolah (taska) tu smpi kena kejut baru bangun, klu time cuti reti lak bangun sendiri ek..tukar pampes bagi susu dia pun main ar..mulut pnye ar bising..abis badan aku kena lenyek..ntah kol bpe dia tido lik taw2 senyap je..kul10 lebeh gak ar baru dia bangun lik. Siang dia xtido sgt, skali je ar tido tu pun kejap je..projek dia klu ari cuti ni pe lagi "mengemas umh" ar..rajin anak dara ibu ni mengemas umah eh..aku kemas mainan dia, cepat2 dia datang punggah balik mainan, siap leh campak2 lagi tu..bila da abis punggah dia main la plak kt tmpt lain..pantang nmpk aku kemas mainan dia, msti dia dtg cepat2..sudahnye rumah aku nih dah cm kapal karam dah..xpe ar budak baru nk membesar tgh ligat nk main..skang Dhia da leh tinggal sorang dah, bukan ar tinggal sorang cmne, cm aku nk gi dapur ke, nk gi toilet ke dia da leh tinggal sorang ar..tp kena bgtaw dia dulu kte nk gi mana, klu xdulu pantang nmpk aku bangun je msti merengek, kena ar angkut dia gi mana2..nk gi toilet pun susah taw..gi pun ujung bln ni Dhia da 1thn da pun msti da paham pe ibu walid dia ckp..jap je rasanye masa berlalu masih terasa n teringat saat lahirkan Dhia..

Mr.hubby smpi umh dlm 7.30pm. kul 7pm cmtu mr.hubby cll soh aku order pizzahut, aku sah2 la xmasak klu tinggal berdua je dgn Dhia kang xpsal2 dia pun sibuk nk menolong kt dapur..anak dara la katakan msti ar kena rajin tlg ibu..but not now sayang tunggu da besar nnti tlg ibu ye..jgn tlg tengok lak mmg nk kene penampar cium!

Ni 1st time aku order Pizzahut. slalu order Dominos je sbbnye dulu penah cll pizza dia kata xantr kt umh aku padahal pizza kt Jusco Cheras Selatan tuh depan umh aku je ek leh lak dia xantr kt umh aku..last 2weeks ktorg pi mkn kt pizza jusco tnye ar ada antar xkt umh ktorg dia kata ada..tu ar arinih mr.hubby soh try cll pizza tuh..aku pun blur nk order per..nasib simpan lagi pamphlet home delivery dia tuh..aku order Hot Pair Deals, chicken soup n garlic bread sumenye RM41.70..tp yg xbestnye..pizza n garlic bread dia sume da sejuk..pehtu rs cm xsedap je cm makan kt kedai..mybe xde aura n suasana deco pizza tu kot..dah ar delivery charge dia rm2..klu Dominos tu RM50 leh dpt macam2 smpi 4-5orang leh makan n dijamin pizza dia panas2 belaka yg paling penting free delivery ok..

ni ar yg ktorg order tu

Dhia punya ar suka makan chicken soup, rsnye separuh gak ar dia makan..dhia bagi ibu je yg makan chicken soup tu, kalau walid dia yg makan menjerit dia xbagi..hahahaha..pas da kekenyangan Dhia makan chicken soup pe lg mula ar nk tido..

::pehni da xmau ar order pizza, baik order dominos..klu tekak ni rasa nk makan pizza baik gi mkn kt kedai dia je bru ada feel::

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...