CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

02 March 2011

selamat sudah semuanya...

Assalamualaikum...

Alhamdulillah ari ahad 27/02/2011 mr.hubby selamat pulang...patutnya ari isnin baru dia sampai umh tapi mr.hubby ckp diaorg suma dah tak sabar nk lik cepat..so ahad pagi pas breakfast tu terus cabut lik KL..dlm tengahari dah sampai..

Aku kat kampung lagi..dalam kul 3.30pm baru gerak lik IE..tu pun pas gi kenduri kawen Afina&Arly..masa mr.hubby bagi tau dah sampai KL mmg tak sabar2 nk lik umh cecepat...hehehe bkn sebab aku mengatal ok..rindu mmg rindu..tapi dhia ni ha dah demam2 rindukan walid dia..pstu asyik lar monyok je..bila walid call pun dah tak mau cakap dah..

Afina nih kawan masa sekolah menengah dulu..kalau tak silap aku masa Form3 kot aku duduk sebelah dia..dia nih suka menyanyi..kalau cikgu tengah mengajar kat depan dia bleh plak nyanyi kat aku..dahtu nyanyi lagu kumpulan NewBoys lak tu..Tomok tu mmg dia minat gila ar..aku lak tak berapa minat..tapi nk wat camne dok ari-ari dengar dia nyanyi...pasangan Afina ni pun org kampung citu gak..tapi aku mmg tak cam lar sapa Arly nih..masa Afina bagi tau dah bertunang..aku risik punya risik siapakah jejaka tu tapi aku gagal ingat sapa orgnye tu..sejak aku bersalin nih memori aku banyak dah kurang lar..almaklum ar banyak urat putus..dah tu masa zaman sekolah muka lain skang ni muka dah lain mana nk ingat..Dyla puas lar bagi tau aku Arly ni kawan si polan si polan tapi haram jadah aku tak leh nk cam sapa..takpe lar janji diaorg ni dah selamat dah jadi suami isteri..

Gi kenduri Afina dengan Dyla dalam kul 1pm baru gerak..alah bukan jauh mana pun dari Mantin ke Taman Andalas 10minit sampai..dapat lar jumpa kengkawan lama time skolah menengah dulu..kebetulan afina jadik ambik pakej andaman kat kawan aku Fiza..

Sampai je terus masuk cari pengantin pstu jumpa Fiza tapi tak puas lar sebab tak dpt borak lama pastu tak teringat langsung nk tangkap gambar..last aku jumpa Fiza masa dia kawen bulan5 tahun lepas..

Aku tak tunggu lama pun, tengok diaorg bersanding..borak-borak dengan kengkawan lama&Fiza terus balik sebab dah tak larat nk dokong dhia..masa tu dhia demam lak tu..

Lepas antar Dyla balik terus kemas-kemas barang terus lik IE..dhia pun dah ngantuk..elok je aku masuk LEKAS dhia pun tido..penat agaknya..


Aku sampai umah dulu, mr.hubby soh tunggu kat bawah tapi aku malas ar naik atas terus..bila mr.hubby bukak je pintu dhia diam je cam tergamam, terus lari peluk mr.hubby..sian dhia rindu sangat kat walid dia sampai demam-demam..
mlm tido nk walid dodoikan peluk je walid tak nak lepas..dhia tido malam ahad tu pun tak berapa lena asyik nangis je..rupanya nk tido dengan walid...ari isnin dengan selasa mr.hubby dapat cuti, tapi dhia lak wat perangai tak mau gi skool..gipun badan dhia panas skit..


Aku bangun cam biasa 5.40am tapi cam biasa lar dhia dok melekat nen je denga aku sampai 6.30am..bila ckp "dhia kena gi skool ye.." terus nangis..nk berdokong dengan walid tak nak lepas mata pun tak nak bukak..dah kul7am masih camtu gak..mr.hubby cakap "ok lar arinih dhia cuti ye temankan walid takpayah gi skool" automatik terus bukak mata, duduk n ntah pe dia cakap sambil tunjuk kat tingkap..kitaoarg punya lar tergelak bukan main pandai berlakon lagi anak aku nih..rupanya mmg dia tak nk gi skool..bila aku menyakat dia ckp "dhia cepat pakai kasut ibu hantar gi skool ye" terus merengek..


Ptg tu pula asyik lar meragam nak mintak keluar..agaknya bosan dok umah..dah lar ujan time tu..bawak lar jalan gi kedai depan tu ha..jadi lar..balik umah baru dapat tido dengan lena..dhia dhia dah banyak kerenah anak ibu nih..


bergambar dengan pengatin...dari kiri depan anis (pangkat makcik aku), dyla, arly (pengantin lelaki), afina (pengantin perempuan), maz (tudung merah merangkap pengapit), aida dan aku bersama dhia tomey..



dari kiri gambar: isma (dah 2org anak), anis, aida, aku, dhia, dyla dan zahra (baby isma).  aku dengan isma je yang dah kawen..lagi 3org tuh lum kawen gi..




0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...