CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

12 April 2011

::Keboringan::Kemalasan::Kesakitan::

Hari-hari yang aku lalui sejak kebelakangan ni agak bz..bukan bizi body eh..bz wt kerja ok..tp kan aku makin rs bosan, boring, n xde semangat je nk wat kerja..ntah lar napa..dpt bos baik tp aku lak wt perangai cmni..ms dpt bos teruk sgt dulu aku leh je hadap dia penuh semangat..

Mungkin aku perlu berhijrah..mengikut jejak langkah kengkawan yang lain..tapi aku perlu berani melangkah ar..pape yg akan berlaku pasni, ye ar aku ni PA, nasib PA nih bergantung dgn bos..klu dpt bos yg sgt tak ok yg asyik nak marah je..aku gak yg kena hadap ari2..

Bos aku yg 1st dulu laki dah kawen ada 3org ank..aku jaga dia nk dekat 2thn..dia ok, banyak mengajar aku, tapi dia suka sergah org..tiba2 je tinggi suara, tp bukan marah lar..pstu suka lar panggil aku dgn dari jauh dengan menjerit..tapi bab2 cuti nih mmg dia xkisah pun..balik awal pun sgt lar xkisah..ms aku bujang dulu mmg aku balik lmbt skit ar..lmbt dlm setengah jam je kot..walaupun xde kerja..ms tu aku berulang dr Mantin ke Putrajaya..jauh gak ar..bila aku dah kawen aku duk Balakong, pun aku balik lmbt tp kadang2 je ar..tu pun klu betul2 ada kerja je ar..sbb ms tu bos aku dah pandai bg aku kerja..ms mula2 masuk kerja dulu, dia xreti nk bagi aku kerja..ms aku mula2 kawen aku balik lmbt, bos aku tnye "eh napa awk xbalik lagi nih, dah pukul 5.15 nih.." aku jwb ar "ada kerja skit lagi ni, jap lagi balik ar"  bos aku jwb balik "tak baik taw biar suami tunggu isteri, dah dah gi balik..kerja tu esok leh sambung.." aku pun menyengeh je ar..mcm xcaya je dia ckp cmtu..


ms dia kena tukar ke admin, aku rs xbest tol..balik dr meeting dgn bos besar dia terus bgtau aku dia dpt arahan tukar ke bhg admin..aku lar terkial2 ntah pe nasib psni..dpt tau lak bakal bos baru aku tuh dari Jabatan yg sama bangunan dgn tmpt aku kerja nih..ramai lar gi risik2 ttg bos baru aku nih..byk yg -ve je diaorg citer..aku dah cuak giler dah..tp pape pun xleh percaya sgt ckp2 diaorg nih


Bos aku yg 2nd ni pulak...ala2 lembut gitu..xkawen lagi umo dah 30++..sgt cerewet...diaorg kata hensem, tp bagi aku biasa jerk..time tu aku dah mengandung..dah ar dia xsuka org mengandung, xsuka org cuti, mcm2 lar yg dia xsuka..bg dia semua org salah, dia je betul..aku mmg tension giler jaga dia..mmg dia xbagi aku kerja..semua benda dia nk wat, klu kita tlg wat pun dia akan ubah semua balik..paling aku xsuka dia suka mengata and gosip2..abis gosip2 kt ofis dia taw, pstu dok cerita kt aku...ayt pertama klu dia nk gosip msti dia ckp "u kenal tak si polan...dia tu teruk taw..." tp bila dpn org tu punya lar baik pijak semut pun xmati..bos2 bhg lain mmg tergugat ar dgn kehadiran dia..


Org mengandung biasa lar kerap gi klinik ar hospital ar..kdg2 tiba2 je tak sihat..ms mula2 mengandungkan jarang gi checkup..klu ada checkup pun aku akan mohon cuti awal giler..klu aku nk EL atau cuti sesaja mmg aku pk banyak kali ar..bos aku tu dpn kita dia ok sgt, tp suka ckp belakang taw..pstu telinga lintah..cmtu ar pe'el klu org lelaki tp perangai kalah pompuan..tp teruk2 dia ni pun ada baiknye jugak..dia ni suka gi holiday oversea, setahun tu ada lar 3kali dia pi holiday..ari raya, tahun baru cina dgn krismas msti dia pi holiday kt oversea..pstu dia klu pi mana2 tak kira ar pi holiday ke pi outstation ke msti tak lupa beli pape gift utk aku dgn staff yg lain..utk aku msti dia bagi lain dr org lain..nasib aku baik cuma jaga dia setahun lebih jeh..pstu dia kena tukar ke admin, bos aku yg 1st tu tukar bhg lain lak..


3rd Bos aku nih, pompuan..mula2 takut giler ar dpt bos pompuan, sbb angin pompuan nih lain skit kan..tp alhamdulillah bos aku ni sgt2 baik orgnye..lemah lembut dan Islamic orgnye..menjaga kebajikan staff..bulan puasa msti dia ajak kitaorg berjemaah solat zuhur dgn dia..slalunye bhg aku nih bulan puasa bru tak bizi cm bulan2 lain..aku sgt selesa dgn dia..bila dah ada anak ni mmg kerap ar ku EL tiba2 je anak tak sihat ar..kang arini tgk dhia sihat je, bangun sok pagi dah demam..budak kan kita tak leh jangka bila dia nk demam ke..nasib ar bos aku ni memahami sgt sbb dia pun ada anak..cuti aku ni mmg dihabiskan utk dhia je ar..tp kadang2 kesian jugak kt dia, bila aku takde terkial2 ar dia nk cair fail ke..bila jaga dia, baru ar aku terasa menjadi PA yg sejati..ceeewwaahhh..slama nih aku tak berapa sejati..huhuhu...sbb dia byk soh aku wat kerja PA yg sebenar2..kerja2 yg bukan PA harus buat dia soh org lain wat..sbb bagi dia PA ni bekerja utk bos, apa yg bos arahkan..tapi kt tmpt aku nih, PA wat kerja PT..tp aku xkisah pun..lagi best ada kerja dr xde kerja sbb dah terbiasa..ha lagi satu ramai ckp muka aku dgn bos ada iras..cm adik dgn kakak..hehehe


Skang nih aku terpikir2, nk tinggalkan dia ke tak..ramai org ckp tunggu lar dulu, bila dpt bos baik cm dia ni aku lak nk tukar..ms dpt bos teruk dulu xmau tukar..aku penah jugak wat2 tnya kt bos aku, yg aku nk tukar..dia soh aku tunggu dulu sbb dia pun baru lagi kt sini, dia perlukan aku sgt nk bantu dia..tp bila aku tunggu lama2 nnti dia lak tinggalkan aku..jarang ar bos nk bawak PA bila bos tu tukar..ujung thn kot baru aku mohon tukar..kena pk banyak kali..aku perlukan penghijrahan..aku ni jenis cpt boring ar..nasib ar bertukar bos klu tak mau aku dah muak jumpa n jaga org yg sama je..lagi satu, kt sini aku jaga bos bahagian (SUB) so slalu ar jmpa ramai org..agk2 aku boring duk sorang dlm bilik aku gi ar lepak borak2 dgn akak2 PT nih..aku tak dpt bayangkan klu aku jaga bos besar yg duduk berdua je dgn bos..xbergaul dgn org lain..ish xmau aku..bleh jadi tension aku cmni..


::motip aku cerita pasal ex2 bos ni sbb tiba2 teringat perangai dan keletah bekas bos2 aku nih..mcm2 ragam::




0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...