CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

29 March 2012

Jumpa orang tak betul petang tadi

Petang td masa nak jemput dhia, kena ikut jln lain sebab jalan biasa tu tutup diorg pasang pelamin. Aku pun belok ikut lorong sebelah masjid. Dari simpang lagi dah nmpk ada mat motor ni berhenti tgh jln dok borak dgn akak depan umah. Aku mmg bawak slow la sbb kawasan perumahan. Mat motor tu nampak kereta aku trus dia gerak.

Dia depan skit dari aku. Tp selang beberapa rumah dia mcm nak berhenti so aku pun lalu je la sampai tak perasan ada bonggol. Bunyik cam terhentak skit sbb bonggol tu tajam. Tiba2 mat motor tu sebelah kiri aku dok ckp ntah apa aku tak dengar pasal aku tgk menyanyi. Terus dia laju sikit ke depan kereta aku sambil nampak mulut memaki aku. Tp aku wat donno je aku pandang sekilas terus belok ikut short cut. Masa nak keluar lorong short cut tu mat mat motor tu lalu lagi maki2 lagi. Aku wat takreti je la sebab tak rasa aku salah pun.

Mat motor tu blah ikut jalan yg aku nak masuk. Tapi dia dah jauh kedepan. Aku pun tak sedap ati tak terus gi taska dhia, aku belok tempat lain. Aku tgk dari cermin mat motor tu ada kat blakang tp jauh la dia pandang je tp dia tak follow aku.

Aku dah tekad kalau dia ikut aku lagi mmg terus balik umah soh guard tu tahan mat motor tu. Elok je aku nak belok mat motor tu tiba2 dpn kereta aku cam tadi la dok maki2 segala bodoh babi semua keluar. Aku slow kereta hp dah kat tangan aku pandang je muka mat motor tu. Bila aku berhenti kereta dia blah camtu je. Kalau dia berhenti mmg aku snap gambar dia, dpt nombor motor pun jadi la. Tapi dia tak follow aku lagi.

Aku pun bwk perlahan je la ikut lorong lain pulak dok terpandang2 jugak. Klu mat motor tu ada mmg aku terus balik umah. Tapi takde! Nak turun dari kereta jemput dhia pun aku tertengok2 kot tiba2 mat motor tu dtg. Tapi takde terus angkut dhia masuk kereta.

Niat tak nak gi pasar malam sebab rasa takut lagi tiba2 mat motor yg gila tu serang aku. Tapi dhia dah merenggek2 nak gi pasal malam. Aku pun rasa macam mat motor gila tu takde. berani la gi pasar malam. Tapi mata melilau la pandang kot2 mat motor gila tu tiba2 ada pulak. Alhamdulillah selamat kami pulang ke rumah..

Sampai aku update blog ni aku tak paham nape mat motor gila tu maki aku..
-sebab aku masuk jln yg dia borak kat tengah jalan dengan akak tu ke? Kira mcm aku potong la dia tengah borak! Dah sape soh ko borak tengah jalan! Jalan tu ko punya ke??duit ko ke?? (tahap geram dah tu) kot klu nak borak pun cuba ketepi skit motor ko bukan besar!!

-ke sebab aku tak perasan ada bonggol so kereta mcm berdentum skit. Kira macam ko terkezut la. Masa tu mat motor gila tu sebelah aku. Ke ko jenis melatah mmg jenis mencarut berlarutan!

-atau mat motor gila tu rasa Aku impit dia ke kanan kot. Sebab masa sebelum lalu bonggol tu mat motor gila tu mcm nak parking pastu tiba2 dia sebelah aku. Jalan tu muat 2 kereta la stakat motor kecik tu mmg muat sgt2. Atau mungkin dia nak jln tu dia sorang je yg lalu kot.

-mat motor gila tu terus ikut aku, dan terus memaki mungkin sebab aku tak pandang dia masa dia maki2 tu. Last sekali aku pandang dia dok maki2 baru dia tak ikut aku. Mungkin dia rasa puas hati..

-atau masa mula2 dua sebelah aku tu tengah aku menyanyi dia ingat aku ckp ntah pape pasal dia kot. Sorry la aku menyanyi la takde sebab aku nak ikut perangai ko yg suka maki org tak tentu pasal!

Ish mmg pelik la budak tu.mmg budak sangat mcm umur belasan thn ke 20thn. Pastu muka pelik! Mcm tak betul! Maklum la orang skang ni banyak sakit MENTAL!

Balik rumah terus call hubby bgtau. Hubby kata lain kali ambik nombor motor dia. Tapi aku ni klu drive susah nak fokus. Lebih lagi nak mengingat..hehehe..

Harap pasni tak jumpa org MENTAL camtu..SeRAm!!
posted from Bloggeroid

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...