CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

10 March 2012

Mengemas baju tak terpakai dan boleh pakai

Petang tadi dah tak tau nak buat apa. Nak buat kek pun rasa cam malas je. Padahal barang semua dah ada. Td hubby call pun tanya dah buat cake ke. Dia hantu kek coklat.

Tengah dok boring tak tau nak watpe tv pun citer tak best je. Aku selongkar la baju2 dalam beg dan dlm box. Eh rupanya banyak pulak baju masa zaman anak dara zaman belum kawen lagi dalam tu. Tengok memang muat la sebab sebelum ni pun ada beberapa baju lama yg aku dah muat pakai.

Mana baju yg besar yang dah tak pakai asingkan letak dlm bag nnti balik mantin leh kasi adik pakai. Gi pun aritu hubby dah bising cakap banyak baju tak pakai tapi still nak beli baju lagi. Hubby kata kalau baju tak nak pakai tu bagi je kat orang.. Eleh mentang2 la masa hubby cakap tu dia tengah dok mengemas baju2 yang dia tak mau pakai nak bagi kat orang susah katanya.

Saja je aku simpan baju2 tu slalu dok try muat ke tak muat. Sumber inspirasi la..huhuhu

Lama gila ok aku nak muat pakai baju2 lama tu. Dhia dah setahun lebih baru muat sebelum tu punggung aku ni besaq. Pas bis pantang je memang badan naik dengan perut buncis tambah pulak pungguq lebaq. Orang kata kalau breastfeeding badan leh kurus tp tidak bagi aku. Sebab dhia ni suka minum susu sambil baring. Kadang lepas je aku makan mesti dhia nak minum susu.

Bila dhia dah kurang brestfeeding baru la aku kurangkan makan.kat office pun memang aku tak sesuai makan makanan kat cafe.kalau makan selalunya aku akan sakit perut. Slalu pagi aku beli siap2 kuew tiaw ke meehoon goreng ke wat bekal nasi goreng utk breakfast. Lunch kat office makan kuih 3biji atau makan roti je tu pun dah kenyang.balik umah masak la mkn nasi.

Slalu org kat office aku tanya "nape hana tak makan?hana diet ye?tak payah la diet badan tu dah kurus" bukan nak diet sgt tp sebab makan kat office memang aku tak sesuai. Kalau makan mesti sakit perut. Kadang kalau dah terpaksa tu takde pilihan makan jugak la tapi pastu berlari la kat toilet.

Skang ni berat belum dapat berat asal masa sebelum preggy 48kg. Dah nak bersalin berat 63kg skang ni baru 54kg.

Masa hubby call td tanya wat apa aku ckp la mengemas baju jumpa banyak baju dah leh pakai. Boleh pulak dia ckp pasni berbulan la takyah beli baju baru..amboii kemainkan ckp cmtu..biasa la pompuan mesti la suka bab membeli baju ni. Ada baju pun ckp jugak takde baju..hehehe..
posted from Bloggeroid

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...