CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

10 June 2011

Jalan-jalan Melaka, Anniversary & Berry2 Part 2

Pagi sabtu lepas breakfast, dhia tak menyabar nk gi pool. Tempat makan pun depan je dgn swimming pool. Ramai budak mandi manda kat sana..dhia pun geram je tgk budak2 tu mandi sakan sambil jerit2..asyik ar dhia nk terjun kt budak2 tu..ajak balik bilik tak mau..lepak je ar tgk budak2 tu mandi manda.mula2 ingat pagi tu nk gi Zoo sementara tunggu Kaklong dari Johor sampai dlm tengah hari. Tapi punya ar panas terik, terus tak jadi pergi. Gi pun baru awal bulan arituh gi Zoo Negara kali ke-2 bulan April dgn May..

tgk lar tu pandang je budak2 swim..asyik ar acah nk terjun dlm pool tu..huhuhu

Dhia tak mau balik lar...:)

Balik bilik terus kemas2 sebab check out pukul 12..tepon Kaklong dia tengah berhenti makan kat Tapah dlm pukul 1pm camtu baru sampai..aku pun ajak mr.hubby pergi Melaka Mall depan dengan Jusco. Nak isi perut lapar benar..breakfast tadi makan sikit je sbb banyak dah habis..tgk Parkson tgh sale gila2 barang baby..terus rembat baju&jeans dhia..tapi banyak saiz dhia takdok..beli mana yg dpt je ar..org pun leh tahan ramai kt situ.

Dah penat jalan, tak tau nk mkn kat mana. Makan kt Marrybrown je. Boleh lar dari takde kan..dah malas nk merayau lagi. Dhia lak dah xmau duduk dlm stroller, mula2 je duduk diam sbb dalam kereta dia tido, sampai parkson terus bangun tapi mamai2..aku pilih baju dhia pun dgn tenteram je..yang tak tahan tu anak dara aku tu dah pandai memilih tau..aku tunjuk baju kaler ni tak mau, tunjuk yg ni tak mau..mana yg dia angguk pastu pegang tak nak lepas tu dia nak lar..tu yg tak dpt nk beli banyak tu..tapi minah tu kalau tunjuk kaler pink sure dia nak..klu dah gegurl tu gegrul jugak lar..hehehe..

Lepas makan je terus dhia segar bugar..tak mau langsung duduk dlm stroller pastu takmau dukung, pegang tangan pun takmau..jalan macam org besar..lari sana sini..ish..tak takut org langsung, kat semua org dia menyengeh pastu ntah apa mulut bising..

Dalam pukul 2pm baru kaklong sampai, kitaorg tunggu kat depan Melaka Mall senang terus gerak pergi check in kat Shah Beach Resort pulak. Masa tu jalan Melaka dah sesak. Jalan sikit traffic light..mmg dah maju betul Melaka nih..aku suka jln kat Melaka..ingat datang awal leh ar jenjalan kt Bandar Melaka ke..ermm tapi nan addooo..aku punya ar dah plan baaeekk punya gerak pagi2 jumaat pastu leh jenjalan situ..tapi ptg jugekkk baru gerak..huh..mengeluh lagi..

Sampai Shah Beach Resort terus check in, kitaorg ambik 2 family room. RM 214.60 per nite/room. Mula2 parents dgn adik aku join duduk dgn kitaorg dan abg ipar aku pun tak ikut..last minit abg aku lak kata dia dah dpt hotel kt mana ntah dekat Bandar Melaka lar yg murah tak sampai RM100. Punya lar aku bersusah payah mencari hotel/chalet yg dekat dengan umah atuk kat area Klebang, sbb umah atuk penuh dgn adik beradik papa yang lain, dengan aku&kaklong yg ada ank kecik ni ssh budak2 nk tido bila bising2 ni..tu yang mencari hotel/chalet..tapi tau ar bila cuti sekolah pastu ujung minggu lak tu of course lar semua hotel/chalet penuh dan mahal. Last2 parents aku yg kongsi bilik dgn kaklong tak jadi lak tido dgn kitaorg, dia nak jugak pi duduk dgn abg aku..yang aku ank branak mmg ambik bilik sendiri sbb mr.hubby segan lar pulak..kalau ramai lelaki takpe ni semua pompuan kecuali papa lar..nasib husband kaklong jadi gak join..klu tak mmg rugi ar..

Best gila, bilik kitarog mengadap laut, bukak je tingkat laut..mmg cantik ar view kt sana. Dengan rumah ala2 kampung atap rumbia kot (aku je ar yg panggil atap rumbia)..ada branda, kerusi malas rotan..ish best ar..mmg rugi ar parents dgn adik aku..hahahhaa...mahal2 pun berbaloi ar..Cuma yang tak bestnya takdak astro pastu parking sempit sgt..lain2 semua ok.. bilik besar ada 2 katil single tapi kitaorg rapatkan katil tu..pastu ada satu katil kecik utk budak..ada ke mr.hubby soh dhia tido sorang kt katil kecik tu..siap ckp dgn dhia lagi “ibu walid nk honeymoon nih..”hampeh..:p

bukak pintu je laut..cantik:)

view dlm bilik kami :p

Aku punya ar excited letak je barang terus keluar pi kat laut, tapi malangnya dhia takut dgn laut dengar bunyi ombak pun dia takut..bunyi ombakkan kuat tu yg dhia takut ..

Rehat jap, niat nk tidokan dhia..tapi kitaorg pulak yg tertido dhia leka main mp3 walid..bila nampak kitaorg tutup mata je dia pun goyangkan badan kitaorg sambil jerit tak bagi tido..nk mengadap dia je ar..huhuhu..nak mandikan dhia kt situ pun satu hal ssh..sama kes cam kt Dvillage tu ar..takut dgn shower..adehhh..menjerit lagi..sampai mr.hubby kena pegang dhia, aku mandikan dhia..dalam pukul 6pm baru gerak gi umah atuk..aku tak pat tolong pape sbb dhia nk aku dgn dia..kat semua makcik2 dia nak tapi mesti nak nampak aku depan mata dia..punya ar suka dapat lepas kt rumput..main dgn kaklong Damia, lari sana sini..sampai berpeluh2..nak dekat pukul 12 malam lepas sesi tangkap gambar baru kitaorg balik chalet balik sbb dhia beyaakk dengan dahsyat, sampai basah skit seluar..aku pulak lupa habis nak bawa baju seluar lebih, pampes ada lar..dhia pun dah ngantuk sgt dah..kaki punya lar hitam, takmau pakai kasut budak duaorg tuh..sronok tgk diaorg main..

Atuk a.k.a onyang dhia happy je tgk cicit2 dia..oh atuk ada 2org cicit je setakat ni, sbb aku dgn kaklong je yg dah ada anak..

Pukul 12.30am Jenal datang dengan wife dia..diaorg lepak kt branda..aku punya ar dah ngantuk gila..borak2 jap pastu aku tertido, taksedar bila diaorg balik..sampai2 je Jenal, terus jadi bahan ar pasal tempat makan yg famous amos dia tuh...terbahak2 kitaorg gelak..nnti kitaorg plan nk holiday together kt sini dengan Jenal.

On the way balik chalet dhia terus tido...ingatkan nk lap2 badan dia sbb berpeluh tak ingat..tapi dah pengsan kepenatan..aku tukar seluar pun dia tak gerak2..tengah malam ntah pukul berapa dhia nangis nak menyusu pun aku tak sedar..dah lama agaknya dhia nangis baru mr.hubby kejutkan aku...slalu dhia kejutkan aku klu nak susu..ntah2 dhia kejutkan aku tapi aku yg tak sedar sbb penat main kejar2 dgn dhia..

skang ni pantang ikat rambut kejap je ar lawa, pastu cabut getah sambil ckp "abutt" soh ibu ikat balik, bila dah siap ckp "antttikkk" sambil tangan dua belah tangan letak kt pipi sambil buat muka comey..hehehe


tgk muka budak takut laut..




mcm2 menu ada..sampai tak tau nak makan mana satu..nasib diaorg ada order Asam Pedas..takde siapa akan kempunan :)


atok dan papa :)


anak2 atok



atok bersama cucu dan cicit


kaklong::damia::atok::dhia::aku


Linkmy family :))
Sorang je adik aku yg kecik sekali tp badan besar takde:p


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...