CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

10 June 2011

Jalan-jalan Melaka, Anniversary & Berry2 Part 3

Hari ke3 (ahad), dhia bangun lambat betul..kaklong sms bagitau nk pi umah atuk tak..dhia lak tengah nyenyak tido..mana taknya dari ari jumaat kurang tido, lawan mata je kejanya..pukul 10am baru dhia bangun, aku dah siap2 mandi dah kemas apa yg patut..nasib breakfast ada lagi..nasi lemak dia mmg sedap gila..mr.hubby sampai tambah 2kali lar..aku tak ar..hehehehe tapi colek skit kt mr.hubby..
Tempat breakfast betul2 dpn pool, lepas makan je mr.hubby terus terjun dlm pool..ha elok benar lar tu pas kenyang terus berendam..mana tak perut tu boyot..pastu bising kat aku..aku ingatkan dhia nk lar mandi manda..sbb ms kat dvillage tu bukan main beria sgt..tapi harraaamm dia takmau pulak..kaki cecah air pun dah cemik muka..sejuk agaknya..last2 walid mandi manda, dhia jadi “mak guard” kehulu kehilir jalan..
ini lar dia "mak guard" hahaha..

Pukul 11am kemas2 barang nk checkout pukul 12..rasa cam nk tambah sehari lagi duduk Melaka nih..tak puas lepak kt Shah Beach Resort..ingatkan pas kemas2 nk posing2 dgn family kaklong..tapi diaorg dah berdesup tunggu kt lobi..
Pas ambik balance duit, kaklong pun nak balik johor dah..kitaorg singgah beli belacan dgn gula Melaka mak mertua aku kirim..aku beli kuih cakar ayam dgn telinga keling (taktau napa panggil telinga keling padahal melayu buat) beli utk bawak bg kwn2 ofis mkn..Tiba2 mr.hubby sakit perut sgt, singgah toilet tepi laut..dhia pulak cam biasa start kereta terus lena..selesai urusan kat bank peribadi huhuhu terus singgah kt gerai Klebang Coconut Shake. Punya ar ramai org kt situ..ramai kata situ sedap..masa ari sabtu kitaorg sampai je situ org ramai tak ingat..beratur punya ar panjang..ingatkan jual apa..rupanya Coconut Shake..mmg sedap gila..


ni lar kedainya tepi jalan je tapi punya lar ramai org beratur dengan kereta sekali beratur panjang kt tepi jalan..
tgk tu mr.hubby leh jadi duta Klebang Coconut Shake ar..terbaekkk!!

On the way balik balakong, perjalanan sungguh jauh sbb kitaorg terikut jalan dalam..ntah ikut mana ntah..pastu asyik berhenti sbb mr.hubby kena berry2..silap makan kot..pastu minum coconut shake pulak lagi ar memulas2..aku nk drive dia tak mau..konon gagah lagi ar tu..smpi jeperhentian senawang, mr.hubby dah lembik..baru soh aku drive..dhia pulak tak reti dok diam dah..boring agaknya tak sampai2..yg mr.hubby lak dah tido2 ayam..letih..

KM berapa ntah ada accident motor besar..dah jalan jem gila..aku gerun betul nk pandang..tapi mata tu nak jugak pandang..nasib penunggang dgn pembonceng motor takde teruk sgt masih boleh gerak lagi..klu lar eccident ngeri mesti aku tak lena tido punya ar..

Sampai umah dalam pukul 5pm..aku sorang2 punggah barang semua..mr.hubby mmg lemah betul, asyik gi toilet je..aku dah tertido kt depan tv..ingat dhia tido dengan aku rupanya dia merayau2..mr.hubby dlm bilik..aku pun tak heran sgt dgn dia, ingatkan sakit perut biasa je..tau2 je dhia kejutkan aku ckp “liiidddd” sambil jari tunjuk dlm bilik..aku mamai2 bangun ingtkan dhia nk susu, dah nk pegi dapur dah ni..dhia ajak pi masuk bilik..aku pun follow je ar..tgk mr.hubby dah selubung dgn selimut pastu menahan sakit..aku cuak gila..suara dia pun tak dengar sgt..dia soh aku bwk gi hospital..aku tnya balik nk gi klinik ke hospital..nk jugak gi hospital..mmg lemah sungguh..aku pun dah kalut ni dgn dhia lagi dgn mr.hubby lagi..nasib dhia good girl..dengar ckp..

Siap2kan barang dhia, susu, biskut semua terus gi zaasss gi hospital serdang..ari ahad semua klinik kt area rumah mmg tutup..dhia pun baik je duduk dlm car seat dia..mr.hubby lak dah tak sedar dah..aku pun risau je masa nk turun kt parking mr.hubby dah suruh papah dah..dhia pulak nmpk aku papah mr.hubby time tu pulak dia nk dukung..nasib mr.hubby gagahkan jugak jalan.

Sampai hospital serdang, terus gi emergency turunkan mr.hubby aku dgn dhia cari parking..nasib dpt parking dekat..pas nurse bagi ubat tahan sakit, mr.hubby dah tido kesan dari ubat tu..tunggu turn nk jumpa doctor..org punya ar ramai..dhia mula2 je duduk diam..pastu merayau siap lari2 lagi..aku nk ambik dia, lagi ar dia lari..tak mau dukung langsung..pastu tak takut orang..aku risau betul tgk dhia ntah sejak bila tak takut org..semua org dia nk ikut pastu menyengeh je..

Lepas maghrib baru kitaorg balik umah..mr.hubby masih lemah lagi, perut still sakit pastu berry2..nasib mr.hubby tak kena tahan wad..klu tak aku pun tak taw nk wat camna..dengan minyak tinggal 2petak je..aku ni dah ar mengelabah..tak pernah lagi jadi macam ni..Sampai umah terus mandikan dhia, pas dhia tido baru aku kemas brg skit2..bg mr.hubby mkn..

nasib isnin mmg aku apply cuti..pukul 7.30am hantar dhia gi taska..balik lepas hantar dhia terus kemas umah..sebenarnya isnin, 30 Mei 2011 3rd Anniversary kitaorg..dah plan nak dating berdua..buat aktiviti masa berdua dolu2..tapi mr.hubby pun tak sihat lagi..semua plan cancel. Tapi mr.hubby bg green light kt aku kalau nk keluar...mula2 aku macam taknak je keluar sorang2..tapi banyak kali dia ckp “kalau ayg nk keluar pegi lar, kesian ayg cuti tapi dok umah je.” Dpt duit terus siapkan makanan mr.hubby terus aku siap2 dalam pukul 2 keluar..bukan gi mana pun gi Jusco je pun..tu je ar yg dekat pun..mmg aku nk cari kasut kerja..

aku nih bukan leh shopping sorang2..klu sorang2 mmg syaitan menghasut aku beli banyak barang...hehehe....hasilnya aku rembat 2 high heel, kasut jalan, selipar, langsir, bedsheet lagi aku tak ingat apa yg aku beli..2jam shopping semua benda aku dapat..kalau gi dgn mr.hubby jgn berangan ar nk beli semua benda tuh..sbbnya aku kalau membeli mmg lama, telek satu benda mmg lama..mr.hubby lak jenis semua nk cepat je..ms aku beli kasut kt vincci, sejam aku tawaf dalam vincci tu try kasut2..dah puas hati baru beli..

Balik terus jemput dhia. Kesudahannya dating kitaorg takjadi pun..lain kali baru dating kot..kena cari masa yang sesuai..

Ari selasa kerja dengan malas tapi kena rajin jugak kerja banyak..aku terpaksa balik awal pukul 3.30pm sebab mr.hubby masih tak sihat kena bawak gi hospital serdang utk checkup pastu ambik MC..

Walaupun cuti kejap je, tak puas sebenarnya tapi best sgt..ntah bila nk cuti lagi..5hb Jun family aku wat trip gi Cameron pun aku tak dpt join sbb diaorg gi ahad hingga selasa..awal2 minggu lar aku susah nk dpt cuti, lagi pun baru minggu lepas aku cuti..takpe ar..aku dah ckp dgn mr.hubby bwk gak aku gi Cameron mne leh diaorg je gi aku pun nk gi gak..hehehheee..oleh sebab aku tak gi aku tlg carikan apartment utk diaorg je ar..


mesti lar nk posing dgn budak omey omey nih..:)
dhia kepenatan..masuk kereta terus titon
::banyak tempat dalam kepala aku ni nk pergi..tapi ntah bila...::

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...