CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

18 January 2011

Mudah lafazkan maaf tp susah nk memaafkan??

Kalau buat salah mmg senang je nk mintak maaf kat orang yg kita dah wat salah tu kan..tp mmg susah nk memaafkan..lebey-lebey lagi kalau lebih dari sekali orang tu wat salah benda yang sama jerk..

aku salah seorang yang ssh sikit lar nak memaafkan orang..tp kadang-kadang aku leh jadi seorang yang cepat memaafkan kesalahan orang tp apa yang orang tu penah wat kat aku, aku akan ingat sampai bila-bila..and nk berbaik-baik seperti sebelum konflik tu agak susah lar..baik-baik gitu je boleh ar..mmg teruk ar perangai aku nih yg ssh nk maafkan orang..aku tau "sedangkan nabi pun ampunkan umatnya"..tp perkara yg terlampau teruk sampai ssh aku nk terima je aku ssh nk maafkan orang..tp lambat laun aku maafkan jugak lar..cepat atau lambat je..mcm aku ckp tadi aku tetap akan ingt orang tu watpe kt aku..

lagi aku nih tak reti nk pura-pura sukakan orang tu kalau dah sah2 aku tak suka orang tuh..klu kt ofis aku nih ramai benar yg suka main politik kotor..kaki kipas ar sebab nk naik pentas tiap tahun..tp bila belakang punya ar mengata orang tu..ish tak pekenan aku dgn cara orang cmtu..

kalau orang tu baik sgt dengan aku, aku seribu kali baik dengan dia..tapi kalau orang tu wat jahat busuk dengan aku, seribu kali aku jahat dgn dia...hahaha bunyi cam ganas je aku nih kan..sapa yg betul2 kenal aku jer tau aku nih cmne..

::cuba perbaiki diri untuk menjadi yang terbaik dari yang terbaik::


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...