CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

18 January 2011

musim orang tak sihat

skang nih musim agaknya ramai bebenor yang tak sihat..mula-mula dhia yang tak sihat, badan dedor jerk, pastu selsema..cepat2 aku bagi ubat demam, pastu dia dah ok dah..ahad mlm isnin tu aku dah mula badan rasa tak best..rs cam nk demam lar pulak..dengan idung meleleh je..batuk tak henti..sblm tido telan segala macam jenis ubat..kul 10.30pm dah masuk tido..kul 11pm aku terjaga sebab nk gi toilet..rs cam dah lama benar tido, rupanya baru tido setengah jam..punya lar kuat ubat tu sampai pengsan aku..ms terjaga tuh badan dah tak larat nk jalan dah..dlm ati berkata "jgn lar demam sok" sebab memikir esok mmg kena gi keja..dah lar sok 1st day ada interview, pstu bos takde lak tu pintu bilik aku kunci..kang klu aku tak datang sok, payah lak diaorg nk ambik fail ke nk fax ke..tak nak lar menyusahkan orang lain..

kul 5.45am jam bunyi aku pun bangun ar sebab nk kena siapkan beg dhia, panaskan makanan dia..ms tu kepala mmg dah pening lalat dah..badan rs sejuk tp berpeluh..aku malas ar nk bgtau mr.hubby kang dia soh aku xyah gi keja..dah lar aku lambat siap, bangun punya lar sikit punya awal..kesudahannya pecut kereta smpai ofis lagi 2minit nk kul8..nasib sempat klu tak merah lar jawabnya..

kt ofis aku dah mengigil kesejukkan dah..asyik bersin jerk..pstu suara dah lain dah..ada ke suara-suara sumbang kata aku pembawakan budak...ish takde maknanya..aku baru turunkan bendera merah taw...hehehee..

ptg balik terus jemput dhia, mr.hubby keja ptg diz week..kt umh aku dah tak larat dah..nasib dhia good girl..tak banyak ragam..tido pun awal..pagi nih bangun mmg aku takde mood nk gi keja dengan kepala tengah pusing lagi..dhia lak cam tau2 je ibu tak gi keja dia pun tak mau gi skool. bila tnya "dhia gi skool ye?" laju je kepala tu geleng..pstu asyik merengek je..tp antar jugak lar tak larat aku nk menjaga dia tengah2 lasak skang nih..

pas antar dhia kitaorg gi sarapan mkn roti canai, balik je aku terus pengsan..sampai kul 11.30am baru bangun, siap2 terus nk gi klinik tp tutup lak..sbb dah tengahari..jap lagi baru nk gi klinik ambik ubat n MC..ikutkan ati malas nk gi klinik..aku nih jenis klu sakit selagi ada ubat kt umah xkisah lar panadol je pun jadi lar..aku lagi suka guna annual leave dari MC. tadi mr.hubby pulak ckp dia cam nk demam, badan rasa lain je..ish kena cepat2 bagi penawar nih..takut dhia berjangkit pulak..


::kena banyak minum ari suam, moga cepat sembuh::


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...