CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

21 January 2011

Terkunci di luar rumah petang hari thaipusam..

Salam,

ari selasa aku MC, ari rabu pulak aku cuti sebabnya badan pun tak sihat sepenuhnya, pagi-pagi bangun macam biasa siapkan dhia and antar gi taska..ms antar tuh dia dah nak nangis dah..msti dia ingat ibu&walid nk gi dating..hehehe..mr.hubby pun tak sihat gak, dia pun dah berjangkit penyakit aku..

kamis cuti hari thaipusam..wah diz week aku cuma kerja 2ari jeh..mama, papa n adik aku datang umh, saja je nk tengok cucu katanya..kebetulan kitaorg pun tak gi mana..atenye tak sihat takkan nk merayap pulak..aku siap2 ckp aku tak masak arinih tak larat ar..gi pun pagi tadi dah makan roti canai, slalu klu breakfast dah makan berat, lunch kitaorg tak makan..ptg atau malam baru masak..tu pun kalau rajin ar..dah aku kata tak masak, mak aku kata dia pi cari lauk..rupanya dia pun tak masak da..aku juz masak nasi je lar..lauk semalam pun ada skit lagi, nnti panaskan je lar..
aku n mr.hubby pun kemas lar apa yang patut, umh bersepah dengan mainan si dhia nih ha..sambil aku lipat kain baju, dhia pun lipat gak kain baju dia..haisshhh nasib tak usik kain baju yang aku dah lipat klu tak mau menjerit aku..

parents aku sampai dlm kul 1pm..time tu dhia dah titon..mana taknye kul6 dah jaga, pstu lawan mata tak mau titon even mata dah kecik..tak lama parents aku datang tu dhia dah jaga dah..bangun je terus nangis, pelik tgk umh ramai org..hehehe..15 minit pstu ok dah..mula lar nk tunjuk kepandaian dia kat atuk, wan n ummie dia..abis suma mainan dia tunjuk kt atuk..lari sana sini, panjat sofa, bukak kabinet tv..mcm2 lar dia buat..
kul 5pm diaorg nk gerak balik dah..aku dukung dhia antr ar diaorg smpi pintu luar..sambil lambai2 tu mr.hubby tolak badan aku supaya gerak ke luar..ms tu dah sampai corridor dah, mr.hubby lak kt pintu dalam..saja lar nk soh dhia lambai diaorg sambil tengok diaorg turun lif..ms kuar tu aku dah perasan mr.hubby tekan lock pintu kayu..aku takde lar kisah sbb tengok dia berdiri antara muka pintu tuh..tiba2 angin punya lar kuat, aku nmpk pintu kayu tuh dah nk tertutup kuat..tp aku leh ckp dengan perlahannyer "bang pintu". sbb time tu mmg ingt dia diri kt pintu so pintu tu takkan tertutup..rupanye dia pun dah keluar dr pintu..apa lagi pintu tu terus berdegaaanngg tutup sikit punya kuat..pstu kitaorg dah tergamam..dlm 2saat gak ar kitaorg pandang sesama sendiri..cepat2 aku ajak mr.hubby kejar parents aku kt bawah..nasib time tu diaorg baru start kereta..pinjam kad keras konon nk bukak pintu tu lar..

puas lar mr.hubby dengan ayah aku cuba punya cuba tapi tak berhasil jugak..aku soh mr.hubby gi office management kot2 abg maintenance ada kat situ ke..tapi office management tutup da..ye ar kan arinih public..jiran-jiran kiri depan suma takde..kan cuti, ramai yang cuti panjang..aku dah kelenguhan dukung dhia, dia pulak tak reti dok diam, nk turun je..tp dhia tak pakai kasut tu yg aku tak bagi dia jln2 tuh..terpaksa lar gilir2 dukung dgn adik aku..

mr.hubby terjumpa ada org tengah bertukang ntah pasang apa ntah kt parking motor blok sebelah..dia pinjam hammer..ketuk punya ketuk..finally berjaayaaa!!hampir sejam jugak ar kitaorg kt luar..huhuhu...nasib dhia mood dia ok and tak mengamuk..

bila pintu dah bukak terus ar aku siap-siap tukar baju, pakai tudung nk gi kedai cari tombol pintu yang baru..tapi kedai banyak tutup lar pulak..pintu kayu tuh ada kunci ke dua (kunci atas tombol kayu) tapi aku tak reti nk kunci bnda tu sebab ketat ar..so aku soh mr.hubby kunci pintu grill je sok bila dia gi keja..gi pun pintu kayu tuh still bleh ditutup, cuma tombol je yg rosak nk kena beli yang baru..

tak pernah2 taw sebelum tutup pintu aku atau mr.hubby tekan kunci kat pintu tu dulu..tu lar kan bnda nk jadi, nak wat cmne..kesian kt mr.hubby lar dah lar demam, badan sakit2 terpaksa berkerja keras membuka pintu sampai jari dia melecet ar kena masa guna kad keras tu..

sampai je umh dah maghrib, mandikan dhia, bagi susu terus titon dengan nyenyaknya..penat sangat lar tu..
so moral of the story jangan sesekali lock pintu dulu sebelum tutup pintu..biar pintu dah tutup baru leh lock..bila ingat2 balik kelakar tol ar dah macam cerita mr.bean pun ada gak..huhuhu..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...