CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

30 December 2011

Habis dah Tentang Dhia ^_^

ramai kot yang menangis tengok episod akhir Tentang Dhia semalam..hehehehe
aku?? nangis dalam hati je..huhuhu pasal mr.hubby ada kang dia menyakat aku nyampah..
dah la semalam 5minit sebelum pukul 5pm aku dah shut down pc..5.02pm dah punch..
ni semua pasal penangan Tentang Dhia la ni..nak balik awal, nak kemas umah nak get ready dok depan tv..jangan ikut perangai buruk saya ok
sampai rumah 5.30pm tak terus ambik dhia pun pasal nak pi pasar malam. balik rumah siap² apa yang patut baru ambik dhia terus pi pasar malam. tu pun mr.hubby ajak pi makan satay Willy kat sungai merab tu..attooiiyyaaii aku ckp la 
"kena mkn cepat² pastu balik rumah cepat² nak tengok Tentang Dhia last arini" boleh pulak dia cakap "alar ayang tengok kat Tonton je la, tak pun kat sana nanti suh je orang tu pasang tv3" 
"alar tak best la kalau tengok kt tonton citer dah basi la, klu tengok kat situ kena duk depan² pasal nanti tak dengar suara. pastu nanti mesti tengok sekerat je pasal nak balik rumah maghrib"

puas berdebat mr.hubby pun mandi aku ni pegi la bersiap² laju..
kuar je toilet mr.hubby ckp "takpe la yang sok je la ek kita pi makan luar"
"yeaaahhhhhh" jerit riang gumbira la..:)

sampai rumah pas gi pasar malam pun dah ngam² 7.30pm, cepat² la bukak tv..
ish geram betul tengok mak zikir tu la..menjadi je lakonan dia kan..rasa nak ganyang je mulut Ku Salmi tu kalau ada depan mata..yang si Zikir pulak apasal la lembab sangat ha..
bak kata mr.hubby orang dah kena bomoh macam tu la..
yang Dhia pulak tabahnya la hai..
masa nenek Zikir bagi Dhia pilihan samada nak bermadu atau bercerai dan Dhia pilih rela bermadu
sedih gila part yang tu..tak dapat aku bayangkan..huhuhu

mulut aku bila dah episod akhir ni pulak bising, sebelum ni mr.hubby yang mulut bising..
pasal dia tak suka tengok citer melayu pasal bagi dia citer melayu semua sama je dah boleh agak apa yang jadi. tapi apa yang dia agak tu betul lak tu..
bila mulut aku bising mesti dia cakap "alar citer melayu camtu la"
bengang je aku dengar

nasib akhirnya Zikir tu sedar jugak..tapi lama tu Dhia memendam perasaan..tabah betol ko Dhia
marah tengok part Zikir dah balik rumah pastu boleh pulak tanya boleh ke dia tido kat bilik sebelah..
soalan ntah pape..ishhhhh rasa nak lempang je zikir masa tu..hahaha..
yang si Ku Salmi pulak pandai mulut cakap bomoh tu syirik, tapi dia tu main bomoh..sengal
rupanya nenek zikir dulu pun bomohkan suami dia ke ayah zikir, part ni aku tak ingat..
tu la kan orang kata pe yang kita buat anak pun turut ikut tak kisah baik ke buruk!

sayu bila last sekali Dhia dan Zikir sehidup semati :)
tapi ending dia tak berapa nak mencabar sangat la..sebab tak tau apa yang jadi pada Ku Salmi tu..
orang jahat memang susah nak matikan..sebab Allah bagi dia peluang untuk bertaubat..
nasib Melly tu dah bertaubat

 kelakar baca kat fb pasal ni..:)

budak kecik ni pun nama dia Dhia jugak Raja Dhia Nur Baiduri :)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...